cea 03 cmyk jpg

10 października 2019 r. w Państwowej Szkole Muzycznej I st. im. Karola Lipińskiego w Radzyniu Podlaskim odbyło się seminarium i warsztaty dla nauczycieli klas fortepianu szkół muzycznych pierwszego stopnia Regionu Lubelskiego. Organizatorem szkolenia było Centrum Edukacji Artystycznej Regionu Lubelskiego.

Zajęcia na temat: Rola wyobraźni i artystycznych inspiracji w rozwoju pianistycznym uczniów szkół muzycznych I i II stopnia oraz Aspekt psychologiczny relacji mistrz-uczeń w kontekście kształcenia poprowadził dr hab. prof. AM Mariusz Drzewicki - wykładowca Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi.

W seminarium i warsztatach wzięło udział 39 nauczycieli klasy fortepianu z 14 szkół muzycznych, w tym - z 12 szkół Regionu Lubelskiego. Pod kierunkiem cenionego pedagoga pracowało 8 uczniów. Uczestnicy szkolenia skorzystali z wielu cennych uwag prowadzącego warsztaty, opartych na cierpliwości, ogromnym doświadczeniu i świetnym podejściu metodycznym.

Spotkanie z dr hab. prof. AM Mariuszem Drzewickim na pewno będzie inspiracją do twórczej pracy nad rozwojem talentów pianistycznych dla nauczycieli oraz zachętą do dalszych ćwiczeń dla uczniów.

Uczestnicy warsztatów, mogli również wysłuchać recitalu fortepianowego Mariusza Drzewickiego. Koncert odbył się w sali koncertowej radzyńskiej szkoły muzycznej w ramach XXXVI Dni Karola Lipińskiego.

Koordynatorem seminarium i warsztatów w Państwowej Szkole Muzycznej I st. im. Karola Lipińskiego w Radzyniu Podlaskim była Agnieszka Jeż – nauczyciel gry na fortepianie.

 

 

Centrum Edukacji Artystycznej Region Lubelski
oraz
Państwowa Szkoła Muzyczna I st. im. K. Lipińskiego w Radzyniu Podlaskim

 zapraszają na

Seminarium i warsztaty dla nauczycieli klas fortepianu
szkół muzycznych pierwszego stopnia regionu lubelskiego

prowadzone przez dr hab. prof. AM Mariusza Drzewickiego
- Akademia Muzyczna im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi

Tematy:

  • Rola wyobraźni i artystycznych inspiracji w rozwoju pianistycznym uczniów szkół muzycznych I i II stopnia.
  • Aspekt psychologiczny relacji mistrz - uczeń w kontekście procesu kształcenia.

Cele seminarium i warsztatów:

  • Doskonalenie warsztatu technicznego uczniów w grze na fortepianie.
  • Rozwijanie inspiracji wykonawczych i swobody muzykowania.
  • Wzbogacenie warsztatu pedagogicznego.
  • Wymiana doświadczeń pomiędzy pedagogami

Warsztaty odbędą się w dniu 10 października 2019 r. w Państwowej Szkole Muzycznej I stopnia im. K. Lipińskiego w Radzyniu Podlaskim, ul. Jana Pawła II nr 2, tel. 83 352 97 63 – rozpoczęcie o godz. 9.00.

Zgłoszenia (w przypadku uczestnictwa ucznia wraz z programem do realizacji) prosimy przesłać w terminie do 3 października 2019 r. drogą elektroniczną na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. Prosimy o wcześniejszą rejestrację celem przygotowania zaświadczeń dla nauczycieli biorących udział w warsztatach.

Harmonogram zostanie opublikowany na stronie internetowej szkoły w dniu 8 października 2019 r.

Organizację warsztatów koordynuje i szczegółowych informacji udziela p. Agnieszka Jeż (nauczyciel klasy fortepianu PSM I st. w Radzyniu Podlaskim), tel. 608 014 415.

Wszystkich uczestników zapraszamy na Recital fortepianowy w wykonaniu dr. hab. prof. AM Mariusza Drzewickiego o godz. 18.00.

Do pobrania:

  1. Formularz zgłoszeniowy: pdf, doc
  2. Oświadczenie – zgoda na wykorzystanie wizerunku: pdf, doc

W dniach 12-13 kwietnia 2019r. odbyły się w naszej szkole warsztaty chóralne przeprowadzone przez Panią dr Katarzynę Sobas z Zakładu Chóralistyki i Muzyki Religijnej Wydziału Muzyki Uniwersytetu Rzeszowskiego. Tematyka dwudniowego szkolenia, w którym wzięli udział uczniowie należący do chóru oraz nauczyciele PSM, dotyczyła emisji głosu oraz ekspresji muzycznej. Celem warsztatów było poszerzenie wiedzy i umiejętności uczniów w zakresie prawidłowej postawy ciała oraz emisji głosu. Podczas warsztatów chóralnych uczniowie pozyskali wiele cennych informacji dotyczących ludzkiego aparatu głosowego, intonacji i artykulacji, dynamiki i barwy głosu, dźwięku i wyobraźni dźwiękowej. Zajęcia warsztatowe były bardzo zróżnicowane, co wyzwalało aktywność i wyobraźnię muzyczną uczniów. Zaproponowane ćwiczenia dały uczestnikom możliwość rozładowania napięcia mięśni całego ciała, poprawienia sprawności aparatu artykulacyjnego i oddechu, zachowania prawidłowej postawy podczas śpiewu. Wspólny trening rozwijał umiejętność współdziałania w grupie, dążenia do jednego celu oraz odpowiedzialność za siebie i wszystkich członków chóru. Podczas warsztatów chór stworzył spójną i świadomie muzykującą grupę z mnóstwem pozytywnej energii do dalszej pracy.

12.04.2019r.

13.04.2019r.

21 stycznia 2019 r. w Państwowej Szkole Muzycznej I st. im. K. Lipińskiego w Radzyniu Podlaskim odbyły się warsztaty dla uczniów „Czym jest trema i jak sobie z nią radzić”.

Warsztaty poprowadził Pan Jarosław Mirkiewicz - psycholog i psychoterapeuta, nauczyciel klasy fortepianu, absolwent Uniwersytetu SWPS, Akademii Muzycznej im. F. Chopina oraz 4-letniej szkoły psychoterapii Centrum CBT w Warszawie. Swoje doświadczenie zawodowe rozwijał w trakcie praktyki klinicznej w II Klinice Psychiatrycznej Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, a także jako prowadzący regionalną Specjalistyczną Poradnię Psychologiczno – Pedagogiczną Centrum Edukacji Artystycznej.

Podczas warsztatów uczniowie naszej szkoły dowiedzieli się czym jest trema, jakie są jej objawy fizyczne, emocjonalne, dotyczące sprawności myślenia i zachowań, jakie mechanizmy obronne pojawiają się w obliczu stresującej sytuacji, jakie są pozytywne strony stresu.

Aktywny udział w ćwiczeniach, zaproponowanych przez prowadzącego, pomógł uczniom w znalezieniu odpowiedzi na pytania: jak przed występem i podczas koncertu pozbyć się automatycznych negatywnych myśli i odzyskać poczucie pewności siebie, jak radzić sobie z lękiem i „czarną dziurą” podczas występu, czego oczekiwać od swojego występu oraz jak wyrabiać w sobie właściwą postawę.

Poznane, podczas warsztatów, metody i techniki radzenia sobie z tremą będą bardzo pomocne w przygotowaniu się do publicznych występów i na pewno zostaną przez uczniów zastosowane w praktyce.